چگونگی پرورش ماهی قزل آلا

با رشد ماهی قزل آلا رنگین کمان، کودکان با چرخه زندگی و زیستگاه خود آشنا می شوند. آنها همچنین اهمیت یک اکوسیستم متعادل را یاد می گیرند. این سبک یادگیری “دستی” محور برنامه “سالمون در کلاس درس” است که توسط وزارت ماهی و حیات وحش واشنگتن آغاز شده است. مناطق حفاظت شده محلی به اجرای این برنامه برای مدارس منطقه کمک می کنند. راشل لیتل، هماهنگ کننده آموزش و توسعه منطقه حفاظت از بنتون، می گوید: «این به عنوان فرصتی برای ارائه آموزش حفاظت به مدارس آغاز شد. او می گوید: “سال اول ما 350 دانش آموز از شش تا هفت کلاس داشتیم. اکنون بیش از 1100 دانش آموز از 20 مدرسه در یک منطقه سه شهرستانی شرکت می کنند.”

خدمات حفاظت از منابع طبیعی USDA (NRCS) یکی از شرکای است که از سال 2000، زمانی که منطقه حفاظت شده بنتون با این برنامه شروع به کار کرد، “سالمون در کلاس درس” را برای جامعه به موفقیت رساند. منطقه حفاظت شده تجهیزات جوجه کشی لازم برای ماهی قزل آلا که کالری بیش از کالری تن ماهی دارد را تامین می کند و مجوزهای لازم برای پرورش و رهاسازی آنها را دریافت می کند. NRCS آموزش حفاظت و کمک فنی به دانش آموزان، معلمان و سایر شرکا در مورد نحوه پرورش ماهی قزل آلا ارائه می دهد.

باربارا بولیک، کارشناس حفاظت از منابع NRCS می گوید: «NRCS به منطقه حفاظت شده بنتون در هر کاری که باید انجام شود کمک می کند. او می‌گوید: «ما به جمع‌آوری تخم‌مرغ‌ها، تحویل مخازن و تخم‌مرغ‌ها به مدارس، همراه با راه‌اندازی، اجرا و خراب کردن «Salmon Summit» در روز انتشار کمک می‌کنیم. این برنامه هر نوامبر آغاز می شود، زیرا معلمان و دانش آموزان مخازن ماهی را راه اندازی می کنند و شروع به خنک کردن آب تا دمای 46 تا 50 درجه فارنهایت می کنند. سپس کلاس‌های درس باکتری‌های مفید را به همراه یک سیستم فیلتر برای کمک به شروع چرخه نیتروژن اضافه می‌کنند که کیفیت آب را تثبیت می‌کند.

پس از آماده شدن مخازن، دانش آموزان 500 تخم ماهی قزل آلا جنوب را از جوجه کشی ماهی Yakama Indian Nation دریافت می کنند. خانم لیتل می‌گوید: «دانش‌آموزان تخم‌ها را با احتیاط در شن‌های کف مخزن‌ها قرار می‌دهند. او می‌گوید: «سپس دانش‌آموزان شروع به نظارت بر رشد تخم‌ها می‌کنند و تاریخ تفریخ را بر اساس زمان بارور شدن تخم‌ها و دمای آب پیش‌بینی می‌کنند.

ماهی انگز

به گفته خانم لیتل، دانش‌آموزان از ماهی آزاد خود مراقبت می‌کنند و در عین حال در مورد تاریخچه زندگی و الزامات زیستگاه اطلاعاتی کسب می‌کنند – مستندسازی تغییرات رشدی که تخم‌ها به شکل آلوین در می‌آیند و سرخ می‌شوند. او می‌گوید: «این دانش‌آموزان با تبدیل شدن به مباشر ماهی قزل‌آلا، بیشتر از آبراه‌های محلی آگاه هستند و در مورد مسائل کیفیت آب آگاه‌تر و آگاه‌تر می‌شوند. وقتی آلوین ها کیسه های زرده خود را گم می کنند و شروع به شنا می کنند، شروع به جستجوی غذا می کنند. خانم لیتل می‌گوید: «این زمانی است که دانش‌آموزان به آنها غذای با پروتئین بالا در مقادیر کم می‌خورند.

با فرا رسیدن بهار، ماهی قزل آلا زنده رشد کرده و آماده رهاسازی در رودخانه های مجاور است. دانش آموزان بچه ماهی قزل آلا خود را برای انتقال به رودخانه یاکیما آماده می کنند، در صورتی که دانش آموزان در “Salmon Summit” جمع می شوند تا بچه ماهی آزاد خود را در رودخانه رها کنند. خانم لیتل می گوید: “Salmon Summit به عنوان انجمنی برای کارشناسان منابع طبیعی عمل می کند تا دانش خود را در مورد ماهی قزل آلا، آب و محیط زیست با دانش آموزان به اشتراک بگذارند.”

صادرات ماهی

در لبه رودخانه، دانش آموزان صف می کشند تا یک فنجان کوچک خاویار طلایی قزل آلا خزر را از مخزن ماهی کلاس خود دریافت کنند. هر دانش آموز یک به یک ماهی قزل آلا خود را آزاد می کند. در عرض چند ساعت، هزاران ماهی آزاد دیگر مثل ماهی دولمی در رودخانه یاکیما شنا می کنند. برخی از ماهی قزل آلا با برچسب ترانسپوندر مجتمع منفعل (PIT) برای نظارت بر پیشرفت آنها در پایین دست نصب شده اند. به گفته خانم لیتل، تقریباً 300 ماهی دارای برچسب PIT بودند که به اندازه یک دانه برنج وحشی است. خانم لیتل می‌گوید: «هشت تا از ماهی‌ها شناسایی شده‌اند که از کنار سدهای مک‌ناری و جان دی می‌گذرند. ما مشتاقانه منتظر بازگشت آنها به رودخانه یاکیما در سال 2010 هستیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.